Monday 7 July 2008

andainya cinta ini memang milik ku, satukan aku dengannya, oh Tuhanku.. jika cinta ini bukan milik ku lagi, lepaskan dia pergi dari diri ini. ku hanya berserah pada ilahi agar menguatkan semangat hati ini, melawan hasutan syaitan dan dari terus menambah dosa. bukan ku pinta dugaan maha berat ini, tetapi ianya datang menguji cinta. aku telah kuat untuk menetapkan hidup ku, adakah kamu? cinta pada manusia tidakkan kekal lama, cintalah agama..itu membuka jalan ke syurga. mintalah pada NYA, sesungguhnya hanya DIA ada jalan keluar dari semua ini. andai nasib tidak menyebelahi diri ini, pergilah kau mencari bahagia di sana..sesungguhnya tidak akan ku pernah melupakanmu..dua hati pernah menjadi satu.

bahagia yang ku impi dan bahagia yang ku cari. tatkala hati ini dilanda derita, hanya pada mu Ya Allah aku meminta. tetapkan iman ku dan kuatkan semangatku, jika tidak..akan ku hanyut dalam permainan duniawi ini. cinta...aku mencari dan terus mencari. jadilah milik ku yang abadi, jangan kau pergi dari diri ini.. rindu...memaksa diri ini melutut pada mu, sedangkan ku tahu dimana letaknya diriku di hatimu. ku rindukan senyum dan tawanya, serta senda selokamu..

kekasih...ingatilah kenangan bersama, biarkan bibirmu tersenyum rindu. betapa aku ingin mengulangi semuanya, adakah masih ada harapan pada ku wahai kekasihku?

nukilan hati seorang perindu...

No comments: