Monday 16 June 2008

dari hari jumaat lagi suami memberi arahan supaya saya dok je kat rumah mak saya dan biarkan dia balik ke rumah mak dia di kajang...............sebagai isteri yang tak mampu melawan saya akur. takde apa-apa aktiviti kecuali ke rumah maklong saya di taman kosas ampang (arwah datuk saya menyebutnya "taman kotas" sampai driver teksi taktau mana nak hntr & trpksa turunkn kami di tepi jalan!!) dan mengemas bilik mak. semalam saya teringat nak timbang sbb dah lama saya tak timbang berat saya. berapa kg saya sekarang?!!! sebelum nih saya 64 kg dan semalam pagi saya timbang & mlm saya timbang lagi saya sudah mencecah ke 55 KILOGRAM!! Alhamdulillah...insyaallah saya akan berusaha turunkan lagi 3 kg utk berat kegemaran saya 52 kg. saya taktau berapa BMI saya tapi saya sukakan badan saya pada 52 kg. apa saya buat sampai hilang 9 kg?!! saya cuba tidak makan selepas pukul 8 mlm dan ambil nasi 1 kali sehari iaitu masa tghari sahaja. dalam sebulan saya bole turun 9 kg. saya telah mula menggosok baju kerja yang saya rindu nak pakai tapi dulu tak muat dan harini saya mula pakai baju raya masa pertama kali saya bergelar isteri iaitu 2 tahun lps...sekejap saja saya dapat pakai baju ni lps tuh terus tergantung saja dlm almari.....tapi kali ni tidak lagi, mestilah sentimental je bila saya sarungkan baju nih pagi tadi. ade ke orang happy untuk saya?! saya takde jeans untuk di pakai. jeans terkecil saya pada size 29 dan terbesar pada size 33. terseksa rasanya bila jeans sampai tercerut saya ikat sbb tak mau nampak londeh...size 29 tuh saya masih belum bole sarung sebabkan peha yang gebu ni...takpe, saya berazam nak turunkan lagi 3 kg..kawan2 doakan saya ok.

No comments: