Monday 13 April 2009

Pendekar Bujang Lapuk

Tgh baik punya karang-karang entry baru tadi, tahapehapepasal tah takleh upload gambar pulak...adehhhh! Takpe, since aku dah draftkan entry tu, esok lusa kat opis aku cuba uploadkan gambar yew.



Sekarang kita citer pasal aktiviti harini dulu. Tadi tengahari gi jalan-jalan cari makan, pusing-pusing-pusing tak jumpa tmpt yang berkenan di hati hubby...at last jumpa 1 restoran dekaaaaaaaaaat je dgn hotel...hikhikhik. Buang minyak je pusing-pusing ngko, hampeh sak! Kat situ ada jual nasi campur. Kalau korg tgk lauk pauk dia memang hancos, tapi eh orang kata lom cuba lom tau betul tak?! Kitorg amek nasi putih pastu boh kuah masak lemak putih berladung (berladung=penuh), ayam goreng, pastu yang wat nalla ialah sambal belacan...kawkawkaw perggghhhh! Tak picaye ke? Picayelah, tekak dgn perut aku tak bo'ong... Ekekekekek...


Sekarang tinggal aku berdua je dgn mialila kat bilik. Hubby macam semalam gak gi enterten orang2 yg datang kursus. Malam smlm dorg gi makan sifud (seafoodlah...jijijijijijiji), ni malam tak tau mana pulak. Aku siap soh hubby tapau makan, lapar beb. Aku bangsa takleh lambat makan sebab gastrik aku teruk. Iya, iya aku tau korang risau...ekekekekek... Doktor cakap aku & sape2 yg ada gastrik ni kena kerap makan dengan kuantiti yang sedikit, bak kata orang tua wat alas perut...


Ni sementara tunggu hubby balik aku layan citer Pendekar Bujang Lapuk kat TV2. Kat sini baru dapat saluran RTM, kalau kat bilik aku kat kajang memang hancoslah, takat dengar suara jek gambarnya kita bayangkan sendirilah...jijijijijiji... Semalam hubby balik dekat kol 11, tapi ini hari aku dah pesan dia soh balik awal sikit sebab lapar giler ni. Adalah roti cokelat seketul, tapi aku simpan utk mialila...hah, betullah macam korang cakap, aku memang mama mithali...ekekekekekekek...


Oklah, korang-korang jaga diri tau. Jangan notti-notti selalu. Salam sayang dari aku yang jauh di perantauan...ekekekekek...


Lalalalalalalalala...pokpokpok...bujang lapok...


~Salam & Tatta~

3 comments:

Sellynna said...

waa bape bajet abes beb? nak gak gi sana.. kat utara aku da sampai.. pantai timur je blom lagik..

GC said...

..'salam perantauan'... iyor lah tuh... cam nak raya pulak (^.^)..
x sabo ni nk tgk gambo2 kat 'cukai'...
cuti lelamer jgn liat nak masuk opis udah ler..hee3x

Rina dan Mia said...

ibu_hamzah>>ngah, aku nompang bro gi kursus jew...ekekekekek... kalo x bila lagi nak berjalan :P


GC>>ye betulllll!!! sungguhlah liat nak gi kerja, knp niari bukan sabtu? kenapa? oh tidakkkkk.... :P