Friday 17 April 2009

Aku pergi coket dengan kawan-kawan ofis

Aku cerita lagi ni.


Tadi tengahari budak opis yang aku suka panggil kak ina, ajak gi coket...cepat-cepat aku angguk, yay, dapat jalan! Perginya ber4 naik teksi yang sporting giler, siap wat u-turn & reverse suka-suka hati pale lutut dia jerk...ekekekek...


Memulanya pergi makan. Nampaknya sedap tapi rasanya ahem-ahem je. RM3.50 oklah. Panas giler, budak-budak ni beli macam-macam, serailah, kunyit hiduplah, daun limaulah. Ish..ish..ish..kalau esok malas masak elok wat mandi je barang-barang tu...hehehehe...


Kak ina ngajak gi sevei cenderamata utk tetamu sebab anak buah dia nak kawen. Kitorg pun nyeboklah sama memeriahkan keadaan... Untuk tak membuang masa, rayap punya rayap aku "termasuk" kedai barang-barang dapur pulak. Hajat di hati cuci-cuci mata je.. Ish...sekali tercuci poket pulak... Ni yang laki aku tak gemor ni... Ekekekek.


Ni je kenang-kenangan dari coket aku beli, biscuit cutter. Tak tertahan rasanya bila nengok ada bentuk miki maos, crown, eskrem, blablabla... Bila nya aku nak buat biskut pun tak terlintas di pale otak aku.






Tapi yang pasti balik kang nak gi cari tanah liat budak-budak tu, nak soh hubby ajar wat bunga ros. Aku ni kan buta seni & keras tangan, kang nak wat bunga ros kot-kot jadi bunga raya pulork... Jom cuba jom.


~Tatta~

2 comments:

GC said...

lohh..aku ingat ko nak wat biskut..ghupanyer nak main tanah liat...hampeehhhh... (^.^)

Rina dan Mia said...

aku nak wat biskut??? aku wat siap dengan tin-tin sekali kat pasaraya tu...ekekekekek... niat dah ada babe tapi tunggu kalo laki den nak sponser oven...ekekekeke...