Tuesday, 26 August 2008

~dagInG mASaK hItaM...eMBek..EmBEk..EMbeK..~

smlm mak aku bagitau kat umah ada daging masak hitam febret aku & hubby, tukang masaknya ialah ketua chef a.k.a. ketua block flat mak aku iaitu pakcik aziz. selalunya dia masak bila ada tempahan orang kawen jek & mak aku pon join jadi ahli rasmi catering pakcik nih. dapatlah suplo-doplo hengget skali nolong, oklah tuh xde lah mak aku terperap jek kat umah kan. aku kan kira hilang upaya smlm kan, haruslah hubby jemput kat opis balik keje..yeyey!! kalo hari2 kat sonot bang.. hik.hik.hik! pecut wey masuk lokyu sbb perut dah didih, tekak dah berair teringat nasi. hencot hencot jugak, tapi makan haruuuuuuuuuss ye tak. tambah pulak aku wat telo mata kebau, lagi rasa nak tambah dan lagi dan lagi dan lagi dan... tapi ku tahan jebat selera mcm nates itew okey!


pastu ek aku beli gummy vitamin cosway dari budak opis aku..sekali makan 2-6 biji dia tulis tau. masa aku sebok kenyangkan perut sendiri tuh mak aku cuba ah kasik mia lila sebiji, suka ko, tak cukuplah pulak! dia jerit soh mak aku sumbat lagi dan lagi (selera cam aku eh!!! little eating machine...keh.keh.keh.) dalam 3 biji kot dia rasa, mak aku bagi lain2 perasa...tang epal mmg dia xleh masuk, masam kot?! kalo cenggini gayanya bukannya 2-6 biji sehari, aku takut sebotol tuh dlm 3 ari jek dia abeskan...naya eh!




aku x bawak mia lila balik kajang sbb keadaan aku yg super kurang upaya kan...sabar ye nak, nnt kita ada umah sendiri hari2 ma peluk mia yek! yek! caiyok mama! caiyok mama!

2 comments:

Ibu_Hamzah said...

mcm hamzah iqbal gak.. aku kena bg sbijik dulu.. pastu pandai lak tu ajak bukak peti ais.. suh amik lagi.. kadang2 aku buat2 buang vitamin tu dlm tong sampah.. hehehe saiko beb!!

ManjeKuSayang said...

sama ah...kalo x selagi ada, kalo bole dgn botol2 nak telan..hikhikhik!!!