Friday, 13 March 2009

Selamat Pengantin Baru

Salam.


Hari Sabtu lepas gi kenduri kahwin kat pedas, NS. Pengantinnya tak lain tak bukan, Sahabat Ku Yang Terchenta, Rima Irawati & pasangannya Fairul Nizam... Serba purple U!




Janjinya jumpa kat R&R Tol Sungai Besi, punyalah tunggu punya tunggu, rupanya dorang dah gerak... Sedihnya! Tak terkejar kitorg, nama pun bawak kenari je. Hubby malas bawak kereta dia sebab lom servis, jadi lenjan jelah kenari adik aku si jujen. Kitorg sampai je dorg tgh sebok nak berarak dah, yang lain-lainlah berarak tapi yang pengantinnya bertandu... Macam dolu-dolu pulok... Syok tgk dorg pekena kan pengantin, yang lain-lain tu termasuklah aku pakat jadik tukang gelak je... Huahuahuahuahua...









Geng kompang memang special.



Yang ni aku curi-curi masuk rumah amek gambar kat pelamin. Hajat di hati nak menepung tawar pengantin, yelah ngko, semenjak tahun 1996 sampai 2009 baru sekali je jumpa, mau tak rindu dengan kawan karib ku ini. Tapi tak kesampaian pulak, sebab hujan panas dah mula turun, Mia dengan demam mengamuk-ngamuk tak selesa. Dengan berat hati aku balik KL cepat-cepat. Sori ye pengantin, ya ampuuuun!






Tapi aku rasa inilah kenduri kahwin paling istimewa pernah aku gi, di ulangi yang AKU pernah pegi. Sebabnya, ada gerai goreng pisang, gerai teh tarik & paling MENGEZUTkan, GERAI CENDOL LEMAN DAWI pun ade... Waaaaaaaaaaaaaaah! Patutlah masa nak ke rumah pengantin tuh nampak kat gerai tu tulis TUTUP. Frust giler beb, datang jauh-jauh tapi gerai tutup! Rupa2nya leman dawi dgn cendol2nya dah kena tempah kat kenduri kahwin ni... Lahai, memang rezeki kitorglah. Makan & minum aje, sumernya freeee... Mak pengantin belanja.. Ekekekekekek. Inilah Encik Leman Dawi yang makin fofular tu, bukan main ramai lagi bergambar dgn dia, aku je segan sampai curi2 petik gambar.. Heheheh.. Bekas askar kata orang, jadi Don't Play-Play okey!




Eh, sekarang aku dah tau kat mana gerai leman dawi tuh. KALAU DARI KL, LEPAS JE TOL SENAWANG NANTI JUMPA 2 TRAFFIC LIGHTS. LEPAS TRAFFIC LIGHT KE-2, MASUK KANAN & TERUS JE SAMPAI LER JUMPA GERAI TU (BELAH KIRI OKEY).



Mia demam lagi. Dah 3 klinik pegi, baru dapat tau tekak kena jangkitan kuman. Sian Mia.



Emma & hubby, aku doakan korang bahagia dunia & akhirat. Jadilah contoh pada anak-anak, supaya anak-anak akan berasa bangga dgn korang bila dorg besar nanti. Semoga jodoh berkekalan dan menjadi pasangan yang kekal di dunia dan di syurga nanti, Insyaallah. Amin.


~Tatta~

4 comments:

TauruzMama said...

wahhhh!!along sgt advance ocay...ko dh upload gambo dulu yer..heh..aku pown lom lagiii...tapikannn aku tgk muka ku sgt tembammm yer...huhuhu..baru seminggu nikah..adoila klu setahun haruss jadik mak buyong kannn....
neway tq dtg majlisku ini...tp frust xdpt berborakkan...

RinaRiz said...

beb, berita gembira kena war-warkan cepat... Heheheh...

eLLy said...

Sob .. ko nak gi tak cakap pun .. tidak boleh tompang ;(

RinaRiz said...

eLLy>>>manalah den tau eLLy oooiii... awat hang x tanya chek? chek naik kenari ber-4 you!... Sowie lah no eLLy... :'(