Tuesday 31 March 2009

ALHAMDULILLAH

Salam.


Semalam eh saya punya appointment dgn consultant physician kat KPMC. Dalam pukul 5 dah sampai kajang, tapi pergi isi perut dulu. Hubby ajak makan satay ayam abang botak. Saya tak berapa nak lalu makan satay sebab tengah susah hati nak dengar berita dari mulut doktor, sikit je saya makan dalam 10-12 cucuk... Ekekekekek...


Pukul 6 baru daftar & tunggu nama kena panggil. Sepanjang tu duuupdaaapduuupdaaap jantung ni. Nampak je doktor hensem masuk bilik (doktor Zolkarnain Ahmad namanya, memang malatop okey!), lagi lah seram sejuk nak pengsan rasa. Masuk2 je, doktor dah tanya perkembangan benda yang berkembang kat leher aku tu... Taraaaaaaaaa... Aku kata benda tuh dah tak berkembang since makan antibiotik, makin kecut-mecut dah. Jadi doktor konfemkan yang benda tu bukan CANCER, cuma infection je kat lymph node tu... ALHAMDULILLAH... SYUKUR PADA ALLAH.


Korang faham tak situasi genting aku?... Ok, ok aku cerita :'p


Kronologi: -

21/03/09 (pagi) : klinik pesakit luar KPMC = bengkak besar dari guli kat lymph node (kelenjar leher bawah telinga)
21/03/09 (2 pm) : doktor kat pesakit luar rujuk kes aku kat consultant physician, doktor mohd zolkarnain ahmad
= doktor suspek infection/cancer, next app. 30/03/09 (6 pm)
= 3 antibiotik super power
21/03/09 - 27/03/09 (seminggu) : bengkak makin susut & kecut
30/03/09 (6 pm) : doktor cek & confirm sebenarnya infection pada lymph node. takde app. & ubat lagi. Yay!


Nilah sebab mental aku bercelaru seminggu-dua ni. Terima kasih di atas doa dari keluarga & kawan-kawan, ALHAMDULILLAH ke hadrat ALLAH SWT.


I lap u all my fwens... Muaaaaccchhhhh!

3 comments:

GC said...

Alhamdulillah,
Heppy aku dgr update new dr ko.
lohh...betul punyer serius suspect dignosis ko tu ye...nasib baik cume jangkitan, alhamdulillah.
so, dah...x payah nk risau2 lg okay.
apa2 pun, still kena jaga kesihatan tau.
Luv U 2, 3, 4... :D

GC said...

ehh...terlupa plak nk tanyer pasal doctor melatop tuh...
sungguh ker melatop nyer Sabb?? x de ker gambo dier? he3x 8)

Rina dan Mia said...

GC01>>babe, tima kasih atas doa ko... Lap u.. Lap u.. Lap u tau :p

GC02>>aku niat gak nak petik gambo dokter malatop tu, tapi eh laki ku ada sekali... Ekekekekekek... kantoi :p