Tuesday 28 October 2008

~sAmBONg~

korang gi mana cuti 3 hari baru nih? aku cam biasalah, kajang-btr-kajang. k, aku mula dengan sabtu dulu eh.

sabtu:
siang tuh mcm biasa gi bekpas 3 banak kat kajang, pastu rancangannya nak ke serdang jemputan open hse opismet laki ku itew.. tapi apekan daya, tak jadi ko, wira tiba-tiba wat hal!!! mula2 tempat duduk belah pemandu patah, x pasal2 laki aku drive sambil paut kat stering.. tgh dia dok angin & pikior2 mana nak carik w/s tiba2 pulerk ekon x sejuk!! Punyalah panas terik kat luar masa tuh, dgn jam lagik... menyirap betul! At last tumpangkan mia kat rumah mak aku pastu teman hubby gi riper ekon dulu kat jln imbi. Pampompampom, petang baru siap... super nalla sejuk ekon cam kat genting, gi cari pulork w/s nak betul kosi.. dpt 1 kedai kat btr tp kena hntr senin sbb tukang betul kosi dh balik.. sabojele! Sib baik pale otak aku bijak..ekekekekek... pinjam kenari jujen & tinggalkan wira kat btr. Malam gi open hse rumah aunty laki aku kat cheras kot. mia ligat berlari kulu-kilir sampai tersembam ke lantai, hambek ko benjol hijau kuar. Melalak cam nak eskrem, sib baik x demam. Pastu balik kajang tido ah.

Ahad:
lepas siap sarapan bagai, aku cam biasalahkan free2 nih aku suker wat projek aku tu. projek mende? tukar cadar, tukar sarung bantal, sapu bilik, vakum, lap sini situ... tak makan pun x per!! Tapi sbb laki aku nak banjer kan, harus ler makan sbb nak suap si mia lagik. Penat2 tuh & mia dah lena, laki-bini nih layan dvd chandramukhi lagi..dan lagi..dan lagi..ekekekek.. sedar2 dah gelap, mangai... tertido beb!!

Isnin:
ade citer sedih beb semalam. Akibat ade sorg malaun x reti bawak moto, dia bole benti tiba2 kat tgh2 jalan semata2 nak u-turn, tuh satu hal lah, dia bole pulak bawak slowmo.. sib baik x tersagat dgn kenari jujen...bukan laki aku bawak laju pun.. korng bayangkan lah org tuh boleh benti betul2 tgh2 jalan secara tiba-tiba, tak ko cuak?!!! 2 biji moto sempat ngelak dia, punya gigih menyabung nyawa ek! Xde otak betul!! Ape lagi kelam kabutlah laki aku brek, sib baik x langgor dia.. tapi... mialah tercampak ke depan, hambek ko tersembam ke kapet!! Menjerit bagai ah sbb terkejut, dgn aku2 sekali gigil.. mata kanan dia melecet sket.. aku seriau jek dia demam ke hape. Tapi tadi kol mak aku alhamdulillah xde ape2.. dahlah benjol hijau x hilang lagik. Kesian betul!!

nmpk x melecet kat mata kiri dia tuh?? adelah besar duit seposen

lunch kat kfc statdium kat btr tuh.. burp.. sampai umah mak aku teruslah wat projek fav lagi satu, membasuh kain selambak-lambaknya. Aku benci tau simpan-simpan kain kotor sampai seminggu baru nak basuh. Lemas nok!! Aku lagi suka basuh hari2 ataupun 2 hari sekali, best jek aku rasa. Ampaian pun x penoh. Tapi ni akulah, kalo korang x suker cara aku no hal munyer...ekekekek.. siap2 tuh sambil layan astro aku basuh pinggan mangkuk lak. Sungguh aku gumbira tau! Kalo ade org nak pakai "bibik" sambilan aku sukarela nih, asalkan "mem besau" tak sombong & berlagak...mak rela nok!!! ekekekekekek.....
malam pulork laki aku tiba2 jek "teringin" nak banjer aku..ekekekek... terus ah gi secret recipe sbb paling senang kan. Burp sepanjang jalan...ekekekeke... pagi nih rindu kat laki aku... laki aku tau, bukan laki orang.....ekekekekekek

2 comments:

Sellynna said...

sbb tu aku takot kalu mhi dok dpn dgn aku.. sbb tgn aku tak kuat nak pegang dia.. slalunya aku letak dlm babyseat kt belakang.. lgpun ayahnya bwk keta cam F1, mmg sesuai ler dia dok dlm tu..

Rina dan Mia said...

mia tanak dok dlm baby seat...dia punya nangis cam kena dera jek..tensen ah abah dia bawak kete dgr dia lalak..abeh camno??!! :o)