Tuesday 28 October 2008

~RinDU pADanYa~

Aku tengah sakit pale nak siapkan keje yang super lambaks kat sini. dahlah kat sini lepas kol 5 ekon sumer off, berpaloh kotiak den neh, sungguh hampeh cengkudu management nih. bukan aku x nak request ekon utk aku tapi nak mintak tuh pun masalah. aku penah mintak ekon extend untuk 2 jam sbb keje aku melambak, org sini suro mintak kat org sana, org sana kata org sini..macam guli jek dorg buat. Sungguh kerekz ek??!!

Dulu kan dalam waktu2 cenggini, aku, angah & jujen dah melepak kat tasik permaisuri sambil senam-senam malas. Bestnya dapat merendek kat situ!!! cuci mata kaw-kaw ko!! Ekekekekek... pastu naik kancil merah ku sayang... adehhh.. aku kalo teringat pasal kancil aku tuh sure emo beb!! Maleh betol! pastu kan balik dari tasik permaisuri tuh kitorg pi cari port goreng pisang ke, kengkadang terus gi pasar malam. Masa tuh aku & angah trangtangtang lagik..ekekekek... tp x selalu ah dapat lepak2 sbb angah dah dok umah bujeng, cam biasalah pagi aku amek dia hntr gi keje & balik aku hntr dia balik umh. Selalu pagi2 mesti gado sbb dia bising kata aku lmbt. mmg aku angin jek, punya awal aku kuar tapi jam punya pasal aku yang kena!! Sabojele! walopon dari labuan ke penara tuh punya dekat tapi sebabkan kena ikut jalan tanah merah yg jalan lama dulu tuh, super jam ko kat situ. mana kete kuar masuk, lori benti tepi, tensen ko!! Dah lah aku bengang jam nak gi jemput dia, nak keluar dari situ pon jam! ko bayangkanlah dok masam muka dalam kete, tapi bila petang enjoy!! Lagik2 kalo dorg pau aku, hampeh!! ekekekekek... bila angah dah kawen pon still sronok sbb dia dok ngan mak aku. selalu dapat jumpa, pastu dia dapat baby MHI, rindu beb dgn dorg bila malam2 laki aku jemput balik kajang. apelah sangat kitorg cuma 3 beradik, busuk2 pun harus sayangkan. Bila aku sedih2, aku terasa rindu kat adik2 aku. seteruk2 adik beradik kita tetap adik beradik kan, watpe nak buat musuh. Kalau kita rasa kita teraniya, terus-teranglah jalan terbaik bukannya bersangka buruk dan terus bersangka buruk pada darah daging sendiri. Kurang-kurang kita masih ada saudara kandung, bukannya sebatang kara..

bila nak balik eh? Selalu waktu2 camni putra suka wat hal! fedap beb! sebenornya aku nak citer pasal cuti 3 hari nih...tapi tetiba lak rasa rindu kat dorg, tak pasal2 tukar topik... ekekekekek.. kang aku citer pasal cuti-cuti ek!

tata~

2 comments:

Sellynna said...

warghh... ko dah berjaya buatkan aku netes air mata.. cit cit..!!!


psst.. da ler kt opis nih!!

Rina dan Mia said...

netes air mata bunyik cit cit ke?? kalo aku bunyi nying...nying... bole?? ekekekek... kan dokek bau najiz jauh bau syorga kata org2 tua... ekekekekek