Wednesday 10 September 2008

~reHaT & RawAT~

semalam aku mc lagik, tp kali ni bukan pasal demam selsema tp pasal gastrik pulork. smlm sbenornya aku dah siap2 nak gi keje, masa lam kete tuh rasa x konfiden lak so laki aku hntr ler aku gi umah mak aku kat BTR sana...kan main lagik si asid lam perut aku neh, sana dia hakis, sini dia hakis...bak kata doktor kassim "jgn biarkan kang berlubang perut"... eerrrrkkkkk!!!! aku gi klinik kassim & zubaidah jek sbb murah sket....hikhikhik


aku sampai klinik lom kol 9 pagi lagi tp aku dapat masuk lam kol 12 ko!!!! hangen x? doktor nih suka citer pasal penyakit & ubat lama-lama...ko bayangkanlah masa datang tu perut aku dah didih sangat, tp tggu turn punya lama gastrik hilang sakit pale pulak yg mari...naye betul!!! aku dapat 4 jenis ubat + cerita-cerita cuma RM25 jek okeh!!! kalo aku gi klinik mulia kat atas tuh haritu dapat antibiotik, paracetamol & ubat selsema + dia tanya kabar anak aku = RM40 ko!!! harus tgk purse sblm pegi klinik yew! hikhikhik!

RM25 jew...baloi tunggu lama


nih ubat tahan lapar yew... makan seketul tiap 5 minit yew...hiks

doktor kassim nasihatkan aku jangan posa selagi aku gastrik... waaaaaaaaa... itu macam bole jadik cam tahun lepas..hampeh sak 5 hari jek aku dpt posa tahun lepas, gastrik tegar aku neh! tp bukan bulan posa jek dia serang taw, bila2 suka2 hati jek dia nak serang. 2 tahun lepas pun 5 hari jek aku dapat posa, sobab eh aku dah stat mabuk2 taw, tp masa tuh aku x tau aku dah ngandung...hikhikhik!!! mabuk ada makna tuuuuuu..cis!



eerrrrkkk...rindu pulork nak ngandung...kuikuikuikui... tp tunggu dapat rumah dulu ye anak-anak!!

1 comment:

nonnie78 said...

gastrik menyerang!!! sure hangen satu badan kan tak leh posa..!! aku pun tgh tak berposa ni.. ari2 makan nasi ngan roti. org sahur aku pun sahur, org bukak aku pun bukak tapi in between aku ada lagi 3 kali makan time.

ngandung memang tak leh posa beb.. dedulu aku pun sama gak, bukan sbb mabuk tp sbb kebulur! itu 1st trimester anak sulung. la ni pulak last trimester pun sama kes.. dah 11 ari posa, aku cuma dpt 3 hari je.. adeh, pas ni jenuhlah nak mngganti posa yang menimbun... tak mkn kang pitam, gigil.. pun dpt dosa sbb mudaratkan diri dan baby. tak pe lah.. Allah lebih layak judge org2 yg bermasalah mcm kita ni.. peduli lah org2 yg berkata2 tu..

aku caya, ko mmg gastrik tahap drastik nye...