Monday 12 January 2009

~???~

Salam.

Niari aku baru naik keje dari mc panjang, minggu lepaskan aku demam teruk...demam + ulser banyak kat tekak. Doktor kata ini simptom tekanan...tekanan lain aku takde kecuali tekanan kerjalah. Benci betul datang kerja, rasanya sungguh meluat... bluuueeekkk!!! aku bukan tak tahan tekanan kerja, tapi tekanan mental yang wat aku benci nak datang kerja. Orangkan selalunya kata buatlah kerja yang kita suka, jd kita akan sentiasa gembira kat tempat kerja...ye kan? Aku sukakan kerja yang tak terkejar-kejar macam sekarang ni. Kerja kat kedai-kedai pun aku suka, macam kedai buku sekolah ke, kedai buku biasa, kedai stationery, kedai kek, kedai runcit, supermarket, sebabnya aku suka tengok gelagat orang...tak tension (agaknyalah...hikhikhik).


Bukan aku sorang rasa macam ni, department ni ada 3 orang kerani cabuk macam aku & kitorg sumer pakat nak benti, kalau busuk hati hantar notis 24 jam...hikhikhik.. tapi nak keje ape? Iiissshhh...tanggungjawab besar beb, mana nak beli pampers anak bagaikan... tuh yang masih bersabar kat sini.

Korang doakan aku dapat kerja lain yek, lagi cepat lagi bagus (hikhikhik)... nanti aku belanja korang tengok gambar cupcakes (jijijijiji)...

Ok, enuf pasal keje jom citer lain.

Semalam aku & mia ikut hubby saja-saja jalan gi tgk-tgk kete. Kat kajang kan bnyk kedai-kedai used car, jadi cuci matalah. Bukan nak tukar kete sekarang, hubby target nak beli rumah dulu dalam bulan mac nih, jadi kete kena tungguuuuuuuuuuuuu lama sketlah...hhmm... kete hubby nih dah nazak, wira tahun 1995-1996, nak sampai hukum nampak gayanya. Duit banyak dah dia berabis kat workshops sbb sumer part dlm kete tuh dah uzur…hehehe. Ape-ape pun aku setuju sangat hubby nak beli rumah dulu, waaaaah sangat teruja okey! Jadi aku dapat masak utk laki & anak terchenta, biarlah lauk seminggu tak tukar-tukar...hahahahaha... ada aku kesah?!! Nehi hei...ammak!

Okey, ni aku curi-curi masa updet tau, sambil mata aku dok menjeling kiri-kanan. Kalau suruh aku ngadap kerja 7 jam tanpa hiburan, mau sawan..hehehehe.. ok, adios!

~tatta~


jom selamatkan haiwan dengan mengambil mereka dari S.P.C.A.



2 comments:

GC said...

Salam Sab,
Aku nak bag pendapat sket pasal niat ko yg nak carik kerja baru. Time sekarang ni mmg x sesuai nak 'move' tambah lagi ko ada 'big' tanggungjawab. Aku kata cam tu sebab time ekonomi x tentu nieh lebih baik stay....kata kan la ko dpt kerja baru, kalo co. tu stabil x per, tp buleh confirm ker stabil??? lagipun...ko kena ingat "LAST IN will be the FIRST OUT" . itu term standard untuk co. bile nak buang pekerja.
ko pk la bebaik yekk....

chow!

Rina dan Mia said...

aku tau...aku aku dah desperate giler babe!!! hhuuuwwwwaaaaaaaaaaaa