Thursday 20 November 2008

~ajar main air~

melentur buluh biar dari rebungnya, kata orang dulu-dulu tau. aku pun ameklah iktibar dari pepatah lama nih.. hari tak keje baru nih aku menjinak-jinak kan anak aku (cam anak rimau jek nak kena jinak bagai...huahuahua) dengan kerja rumah. alah, bukan sapu sampah tau, tapi basuh kain.. skrg kan basuh kain dah senang, pakai mesin jd bolehlah aku ngajor dia. dia pun excited lah. aku mulakan dengan teknik menadah air yew.. sungguh sabar dia tunggu air penuh tau... tapi aku pulak tak sabar... ngape?? sebabnya ko tgk gambar kat bawah


dia sebenornya bukan nak belajar okeh, tapi nak main air! yelah, korang pon... anak aku baru setahun lima bulan, ape ke halnya aku nak ngajor basuh kain kan...hahahahahaha.. aku saje jek ajak dia teman aku basuh kain, bosan tau basuh kain sorang-sorang... punya seronok okeh dia main air sampai melalak bila aku suruh masuk rumah.. esoknya mak aku dah bebel kol aku, katanya lepas aku ngajo dia main air mesin susah dah mak aku nak membasuh sbb dia sebok nak main air..heheheheh..ish.. kata cucu, layan jele mak.. ekekekekek.. dia main air main air jugak, tapi di bawah pengawasan aku okeh!! jgnlah korang biar budak2 kecik main air sensorang diri, bahaya sentiasa menanti ye, beringat sebelum terkena tau!

meh tgk notti gurl nih "basuh kain" :p



bukan kain aje mia basuh tau, dengan makhluk kuning sekali...huahuahua

tat-taa..

No comments: