Thursday 13 September 2007

ramadhan bulan yang suci

alkisah, semalam telah bermulanya episod aku ke utara, hubby ke selatan. hhhuuuuwwwwaaaaa!!! binci lah.

eniwei, sblm berpisah (sementara) mlm td, sempat hubby banjer mkn mlm dulu kat btr. hubby mkn nasi paprik & telo dadar kosong (yg lansung tak datang2 sampai kitaorg blah). aku makan nasi goreng USA (yg amatlah hampehnyer). sesama minum lobak susu. masing2 mkn dgn mood yg merundum, nasi tak habes. lupa aku nak amek gmbo nasi mcm biasa sbb otk aku tgh down. sempat amek gmbo air jekz.

hari ni seluruh umat islam kat melesia menyambut kedatangan 1 ramadhan. mendung kat kl sekarang. aku tak dpt meraikan 1 ramadhan nih, apo bole buek?!! baru lps nyekek roti krim 2 ketul. walopon tak posa, tp takde ler selera mkn mcm setan..dgn senggugut lagik!! muka toya sejibik mcm org posa..huhuhu!! aaarrrrgghhh..rindunya kat hubby sekarang. langit kat luar makin gelap...

ye tak ye.. aku smpai opis kol 7.50 pg td, bos aku dah ada. 3 minit lps tuh awin dtg. aku & bos aku tgh duduk, tp & kak senah masih berdiri. tetiba aku & bos aku rasa mabuk/mamai.. rasa cam opis tuh bergoyang.. hapelagi!! kitaorg angkut beg, hp sumer, siap2 kunci opis & turun bawah. rupa2 smlm ade gempa kat sumatera, bole tahan kuat lah bos aku kata. uuuiisssshhh, cuak siak! nih pestaim rasa benda nih. rupa2 mmg ade org lain pon rasa. cuak pulak!

sama2lah kita berdoa semoga tuhan selamatkan kita semua, negara kita dari bencana dan mala petaka..insyaallah!

No comments: