Monday 11 May 2009

Tesco Ampang

Salam.


Hari sabtu baru ni hubby bawak kitorg gi Tesco Ampang, gi makan kfc guna kupon petronas. Punyalah ramai makhluk ALLAH SWT, fffuuuuhhhh... =)


Lepas makan-makan hubby pegilah pulangkan simcard broadband umobile yang rosak tu, aku & mia tunggu kat tmpt permainan jek. Mia mulalah jadi jakun kejap, semua benda dia nak cuba. Maklumlah, aku ni lemak punyalah banyak semesti-mestinya berat nak ngejarkan...heheheheh..

Pastu hubby soh terai masukkan mia kat playgrnd situ, RM3.00=2 jam. Masuklah kitorg laki-bini sekali menemankan Mia. Sebenarnya aku je yang teman, hubby baeeeek punya lepak jadi cameraman je, oklah tu kan! Mengejar dia sampai kuarlah peluh bagai, super aktif budak ni, geram aku... Kejap tertolak anak orang, kejap anak orang tertolak dia, nasib baik mak-pak budak lain bangsa bertolak ansur, kalo tak mau gado...geram tau!



Tak sampai 2 jam pun kitorg dalam tu, takde keje aku nak mengejar mia sampai 2 jam kan, lalu ku angkut anakku yang tak makan dek pujuk itu... Kira hukum paksa lah tu. Dahlah terpaksa dukung, dia memberontak bagai, dengan aku berlari nak cepat masuk kete, orang-orang dok usha jek macam aku ni culik budak..... =P


Pakejlahkan cubitan manja aku utk anakanda terchenta itu...sampai hubby nak gi tengok-tengok kete pun tak dapat. Tapi kesian dia eh, manalah dia fahamkan. Mia ni bukan apa, memang jarang dapat keluar, bila sesekali dapat keluar tu betul-betul dia amek kesempatan berlari-sana-sini. Ni yang wat aku semangat nak cepat kurus ni...eeeeccccceeeehhhhhh =)


Esok ada senam-senam lagi kat tempat biasa. Jomlah!


~Tatta~

2 comments:

Sellynna said...

nanti kita masukkan mia dgn hamzah iqbal dlm tu.. pastu tgk sapa paling hyper & sape yg paling mengaruk tanak kuar dr playground tu.. heheheh...


rasanya juara disandang hamzah iqbal hehehe....

Rina dan Mia said...

adakah ini satu cabaran? mmuuaaahahahahahahaha... saya terima itu cabaran... ekekekekek =P


jom kita tgk, entah-entah dorang pakat dera kita =>