Friday 18 January 2008

cerita mistik lagi...

pukul 1.30 pagi, 17-01-08, tetiba hubby terjaga dari tido pastu telinga dia berdengung. bilik aku masa tuh juz bukak lampu tido jek so suram-suramlah bilik tuh. tetiba hubby aku dgr suara pompuan menjerit tp slow jek pastu bergema cam dalam gua sebut

mmmaaaaannnaaaaaa bbbaaaajjjjuuuuu....
mmmaaaaannnaaaaaa bbbaaaajjjjuuuuu....
mmmaaaaannnaaaaaa bbbaaaajjjjuuuuu....
mmmaaaaannnaaaaaa bbbaaaajjjjuuuuu....

mau tak seram hubby aku kata, kebetulan dia pon tido tak pakai baju sbb panas.

nih kali ke-4 kitaorg dgr benda-benda mcm ni.

memula dulu aku & hubby dgn sora pompuan ngilai
(tp bukan mcm dlm tv tu eh, dlm tv nyer ngilai mmg melampau, tp yg nih slow tp seram..tak taulah aku nak explen camaner. bila dgr baru faham)

kali ke-2 aku rasa ade cik "cong" kat belakang aku masa tgh tido pastu golek2 blkg aku & cam cekik

kali ke-3 anak aku tgh-tgh tido alih-alih terjerit tgh malam. masa tgh tidokan dia balik tuh aku dok dgr anjing dok memekak kat luar, pastu tetiba dgr sora pompuan ngilai sekali

kali ke-4 yg hubby aku dgr sora nilah...

sbenarnya yang unofficial kena benda2 nih bnyk kali dah. aku & hubby kengkadang rasa badan cam tak bole nak gerak, kena himpaplah, berat bukak matalah..

pernah jugak kitaorg suro org tgkkan, tp dia kata kat umh kitaorg mil nih takde ape-ape.

hhmm...tp yg aku perasan tiap kali kitaorg tido hanya berlampukan lampu kecil & bilik suram, mesti dgr benda bukan-bukan tuh, tp bila tido dgn bukak lampu besar (lampu kalimantang-putih), alhamdulillah takde ape-ape.

nampaknya sekarang kena tido dalam teranglah, nasib baik mia tak kisah. tp poket sakit sket lah nanti sbb bil letrik lak menaik..

mil & sil aku taktau lansung psl benda nih, sbb hubby kata takyah citer nnt takutkan dorg lak. sil aku bgn kol 4 pg nak masak, mil aku lak tggl sensorang smpai malam bila sumer org kuar gi keje...

sabojele!!

No comments: