Thursday 3 January 2008

baru masuk minggu pertama dalam tahun baru, kepala otak aku dah mengong!!! aduhai deadlines, memang aku menyampah dengan ko! bila lah ade orang nak ofer aku keje yang senang-lenang tapi bulan-bulan RM masyuk...(berangan betol!!) tenseng akak!!

semalam lunch kat footfoodcourt mbf. aku makan yongtaufu & sirap kurang manis.


sambil-sambil menikmati permandangan yang indah...(indah ke?!!!)


pastu malam semalam dinner dgn mr. hubby kat william's corner (nama kedai nih aku yg bagi bersempena nama tokeinyer) kat jln mayang, kelana jaya.

kitaorg makan simple jek, nasi kosong, sambal ikan bilis & ikan bilis goreng, ayam goreng pandan & battered prawn, pastu minum laici & jus oren..kenyang tak hengat!!


poyot sudah muncitz baru gi jemput anak dara aku kat umah mak. malam tadi kan aku dengar CIK PON mengilai....TAKOOOOOTTTT!!!

anak aku 2 kali terjaga dari tido malam tadi. yg memula tuh mia tak jerit kuat sangat, lps aku riba & tepuk2 dia tido balik. yang kedua tuh tak pukul bape tah, tp aku rasa dlm kol 12-1 pagi. mia tetiba terjaga pastu melalak, aku angkat, aku dokong, aku riba pon taknak diam.. pastu aku dudukkan dia kat riba & sumbat puting baru dia diam. tuh pon tak tido lagi. aku dok tepuk2 lah peha dia dgn harapan dia tido balik. sambil2 aku tepuk peha gebuz dia tuh aku dok dgr lah anjing memekak kat luar, tp tak sure dekat dgn blkg umh mil aku ke jauh. aku buat dek lagi, alih-alih dok dgr sora lain...AIK!!!! anjing tuh munyik "kongkongkong..gongongong".. nih munyik "hik..hik..hik.." cam berduet jek dgn anjing. aku hape lagik, seram tengkuk ler. mia lak dah cam mamai2 jek, trus aku letak dia kat tilam & aku hape lagik masuk dlm simut arrr... tp tak sedap hati sbb tetiba jek aku pasan bunyi anjing & mende tuh dah ilang, aku takut arrr kot-kot aku bukak mata jek tetiba muncul lak..aku kejutkan mr. hubby & on lampu bilik.. baru aku bole tido. alhamdulillah, sampai ke subuh takde ape-ape. mia pon ok jek!!! jgnlah dengar lagi lepas2 nih. ni kira kali ke-2 kat area umh mil aku tuh. yg kali pertama mr. hubby pon dgr, tp yg nih dia tido lena la pulok!!

aku cuak dgn sora-sora nih semenjak kitaorg terkena kat chalet duta village, pantai beserah, kuantan. kongkonon nak hanimun, sekalinya malam ke-2 tuh kene kaco. dah la "hik..hik..hik.." kat sebelah tingkap chalet tuh (ade pokok buluh), pastu main langgar2 dinding, main bumbung (bumbung zink)...dgr sora kat bilik airr... semenjak tuh kitaorg jadik fobia kalo nak gi tido kat chalet ke, bilik hotel ke.....mintak hampun laaaa!!!

No comments: