Monday 15 October 2007

ape citer raya aku tahun nih?!!! hhhmmmmmmmmm..........

ini tahun pertama aku beraya sebagai 'mama'. tahun nih pulak turn aku beraya bersama-sama dengan keluarga, sanak saudara sebelah hubby. pagi raya pertama dah menjenguk ke rumah uncle hubby dia. lps bersalam sumer, makan itu ini, kitaorg lepak tgk tv. mia dah kena gomol dek uncle-aunty atuk sedara dia. pagi hari raya pertama tuh lah baru sedara-mara belah hubby dpt tgk mia yg sekarang dah 4 bulan. seronok dorang! dlm kol 4 aku & hubby minta diri utk beraya ke rumah mak & abah aku pulak. mia dok tido sepanjang perjalanan. sampai jek kat umah mak aku, aku nmpk bersepah kasut/selipar depan umah..secara tak lansung nyer tau lah aku yg rumah aku mak kena serbu mcm biasa. masuk-masuk tgk maklong & the family (kakak abah aku) serbu daaa.. maklong aku terus sambar mia..hamboi!!! seronok lah budak kecik tuh! lps rombongan maklong balik, rombongan belah mak aku pulak. mau 4-5 keta serang. terpaksalah makan ikut giliran. almaklumlah, rumah mak aku tuh cuma flat dbkl je. jadi, taklah sebesar rumah semi-D!! tapi tetap meriah!! cayalah!! petang tu hubby, aku & mia bertolak balik ke kajang. sempat singgah beraya kat rumah kawan hubby. trus balik & tido.

raya kedua, pukul 1.45 tgh kitaorg tiga beranak bertolak ke ijok untuk jumpa atuk hubby. dia teringin sgt nak jumpa cicit pertama. makan-makan, borak-borak.. ni pertama kali aku jumpa atuk & nenek tiri hubby. peramah betol! seronok dok kat umah kampung.. masa tulah hati aku sayu teringatkan arwah nenek & atuk (sebelah abah) aku. paling aku rindukan arwah atuk aku. bnyk cerita-cerita sepanjang arwah ade. rindu sangat-sangat dengan dia! nanti aku upload gambar dia. malam, beraya lagi kat rumah kawan-kawan hubby. letih satu badan.
raya ketiga yg membosankan. hubby demam, aku hntr gi klinik. dokter kata kat tekak dia dah kena jangkitan kuman & buat telinga dia pekak. adusss, memang susah nak berinteraksi dgn hubby sbb dia tak dgr! sabo jele!! kita org 3 beranak gi marry brown. bila hubby makan, aku jaga mia, bila aku makan, hubby jaga mia..heheh!! petang tuh aku mengemas bilik. adussss...bilik aku mcm org balik perang, bersepah!!

No comments: