Thursday 15 May 2014

Selamat Sudah

Bulan April lepas keluarga makpak aku menerima sorang lagi ahli baru dalam keluarga kecik-tak-kecik besor-tak-besor kitorang. Adik bongsu aku dah selamat jadi isteri suaminya. Jadi makpak aku ada sorang menantu kajang, dua orang menantus johor. Majlis dah berlansung selama dua hari, sabtu nikah, ahad majlisnya. Kena pulak masa kecoh-kecoh musim panas & takde air haritu. Tapi rumah makpak aku adalah air, cuma masyaAllah panasnya memang menduga betul. Peluh jangan ceritalah, boleh wat fruit koktel dah. Tapi alhamdulillah, ramai jemputan dapat datang, makanan pun takde yang bazir tak termakan, kek pon tak cair masa pengantin dok bergambar nak potong kek. Petang ahad tu pulak hujan kejap, jadilah kan dari takdek. Malamnya sumer orang tak bole tidur sebab rasa-rasa macam kena mild heat stroke je. Sakit-sakit badan, sampai aku rasa macam robot transformers je nak gerak sana-sini. Walau apa pun bersyukur ke hadrat ilahi sebab yang tua-tua je kena, budak-budak sumer rilek & sihat wal'afiat. Tapi yang pasti kitorang memang tak boleh tidur lena malam tu sebab bisa-bisa-sengal-sengal badan, tapi aku tak tau pulak pengantin tak lena tidur sebab apa.... wekekekekekeee...

Meh ar tengok kesedondonan mak dan akak-akak pengantin pompuan yang owes menten mabeles tapi taklah mabeles mana kan.

Kaler pilihan pengantin laki-pompuan, ungu-oren... Silau mata ku...


No comments: