Thursday 15 May 2014

Garu Gary

Kat luar ni tengah hujan lebat dengan angin kencang. Sedang dalam dilema camane nak balik ni ada kawan plak offer nak belikan makanan sementara hujan-hujan ni. Cuma ada satu masalah je, janganlah dia sampai opis lepas aku balik, kempunan mak... Sebenornya aku nak kenalkan Gary kat korang. Tapi korang baca citer kelakar ni dulu. Aku kan memang teramat-amat-amatlah jarangnya dapat membonceng motor tau. Atuk aku takde motor, apak aku pon takde motor, aku pun takde abang. Aku cuma pernah naik motor masa aku kena denggi tahun 1996 dan pakcik aku hantar aku gi klinik naik motor. Aku tak tau nak pegang mana, tapi sebabkan takut jatuh aku pegang bahu dia. So sampai sekarang aku ni macam jakun dengan motor tau. Tengok orang naik motor macam teringin je. Nak di jadikan cerita bila cikebung ku kata nak beli motor sebab opis dia nak kena pindah ke Shah Alam tahun depan, aku pun macam melompat "yakyakyei" dengan perut lonjong ni. Mulalah berangan merempit zzzzuuuuusss ke sana, zzzzuuuuusss ke sini, dapatlah peluk-peluk loving-loving bagai. Puas cikebung ku pikir-pikir akhirnya dia beli skuter gedabak omakkaw kaler putih yang tak semena-mena dapat nama Gary tu. Sungguh lebau aku tengok b*nt*t Gary tu, macam cuak je nak melebor atas tu, tapi teringin kan..... Pembonceng pertama yang rasmikan b*nt*t lebau Gary opkos Mincess bambam. Dia lagi teruk dari maknya. Dah la kena k*ngk*ang besor-besor, kaki dia plak tak sampai ke bawah. Sepanjang apaknya bawak round-round kat parking rumah tu dia dok menjerit nak turun je. Rasakan ko... Pada satu tengahari tu cikebung ajak aku gi maybank jap naik Gary. Berkobar-kobar naluri kegatalan ku ini mengangguk-angguk tanda gembira. Dah siap pakai helmet yang masih tebal spannya, aku pun pegang bahu cikebung nak panjat motor. Sekalinya, Ya Allah tingginya motor ni aku khabor dalam hati. Bila dah berjaya panjat nak duduk pulak "addduuuhhmmmaakkk", lebaunya seat dia. Boleh bayangkan tak macam orang bodoh je aku rasa masa tuh. Mana celah k*ngk*ang sakit, tak boleh duduk rapat-rapat dengan cikebung pulak sebab perut lonjong ni. Tapi opkos menten mabeles macam biasakan, aku cuba senyum pergi & balik maybank walau dalam hati menyumpah-nyumpah kenapalah lambat nah sampai rumah. Turun motor aku rasa aku jalan macam mak kingkong je... Rasakan! So sekarang bila cikebung tanya nak naik motor lagi tak? Ku jawab "bukan sekaranglah, tunggu lepas beranak!"... Sebenornya nak jawab "oh titak!" tapi saki-baki naluri kegatalan merempit tu masih ada jadi ku pendamkan aje... Hahahaha.... Gelaklah!

Meh  berkenalan dengan Gary a.k.a. Siput Gondang

Jangan percaya kat dia, nampak je slim tapi boleh terseksa membonceng dia tu...

No comments: