Tuesday 29 January 2013

Hobi Ku Hobi Mu Jua... sepatutnya

Salam.

Jengjengjenginaimakipongrajawali... Mak ipong yang kena... (^v^)

Ini hari dah bolehlah cerita hasil perang dengan mesin, benang, jarum, dan yang lelainnya. Inilah hasilnya, di persembahkan.... Jengjengjeng lagi...


Lawo ek?! Terima kasih... hahahahaaa... Saya tengah kembang-kembang bangga ni dari sabtu sampai ler ini hari, rasa macam tak caye je dapat jahit sendiri baju kurung ni. Korang pun boleh jugak jahit baju kurung yang lawo serta cumel lagi anggun macam saya walaupun takde asas menjahit, pun juga macam saya ni hah!

Macamana caranya?! Eh, senang je tu. Memula gi kat blog sifu kak tik ni, pastu korang baca-baca lah apa yang patut. Bila korang dah konfiden, korang bolehlah kol kak tik (nama panggilan cikgunya ye) untuk setkan tarikh kelas. Pilihlah nak kelas menjahit ape, ada kelas menjahit baju kurung, jubah, blaus, skirt, pendek kata macam-macamlah... Pastu bayar deposit yang sepatutnya. Apa-apa pun gi kat blog kak tik dulu eh.

Korang nak tengok gambo lagi? Semestinya boleh... Saya suka... Saya suka...

  


 

Dapat sijil lagi tau. Kellas sungguh rasanya.

 

Tapi lepas habis belajar tu jangan peram ilmu tu sampai bertahun pulak ye, bukan pe, nanti lupa. Kena praktiskan ilmu-ilmu tu, mana tau ada rezeki bolehlah ambil tempahan menjahit raya tahun ni... Kan?!... Jom belajor jom... Yakyakyei.... Salam & Adios. 

2 comments:

Sellynna said...

sungguh besau perutku itewww... jgn lupa prektis yeee... pesan cikgu!!~ :p

Rina dan Mia said...

ishh.... gaji ni kena sopping kain :p