Thursday 27 August 2009

Puasa 1

Hari ni baru mula puasa, insyaallah.


Pagi tadi sahur Nasi putih, Sambal Fishballs & Ayam Percik...sedap.





Ayam percik di taja oleh cik suzanna memandangkan dia dah gaji, hohohohoho..makan free. Minum air masak aje sebab sahur pun terlambat. Siap-siap minum ubat batuk, janganlah batuk teruk lagi, penat dada.


Kalau ikut sejarah sakit aku, kalau kena batuk memang sampai 2-3 bulan. Doktor kata batuk biasa, tapi dada aku sensitif. Jadi malam kena tido selimut tutup dada, kat opis kena pakai baju tebal sket pun untuk tutup dada. 10hb haritu aku kena sesak nafas dalam kereta, masa tu kat area mines. Terus hubby bawak gi A&E HUKM, merasalah naik kosi roda. Habis tangan, kaki & mulut semua kejang, risau kena strok. But alhamdulillah, pelan-pelan aku cuba bertenang & lama-lama boleh bernafas dengan normal & kejang pun makin lama makin surut. Doktor hantar gi wat x-ray paru-paru, tahu-tahulah sekarangkan tengah musim h1n1, takut juga. Alhamdulillah, doktor kata paru-paru nampak bersih & sihat, cuma dada yang dah penat & mengah sebab batuk tu yang dia jadi sesak nafas. Kan main panjang lagi doa aku, minta peluang pada Nya supaya sempat aku bertaubat...teruk ye manusia ni, bila dah kejung macam ni baru timbul rasa takut. Nauzubillah. Rupa-rupanya aku kena sakit "lain", bukan sakit moden. Dan alhamdulillah juga aku & sorang lagi kawan aku dah "terkena" tu sekarang makin sihat.


Oklah, semoga hari ini membawa sejuta kegembiraan pada diri kita, keluarga kita, kawan-kawan kita, pekerjaan kita dan hari kita, insyaallah.


Salam.

2 comments:

Sellynna said...

selain sakit moden sakit ape ek? sakit english style ke? erk.. tu silap..

Rina dan Mia said...

ala-ala engrish..hahahaha...bore rah