Wednesday 26 August 2009

Mia 2 Tahun 2 Bulan

Haritu aku belikan mia buku "My Very First Animals Encyclopedia". Sangatlah berwarna-warni & menarik. Semalam baru bawa balik tunjuk kat dia. Maklumlah budak baru umur 2 tahun 2 bulan, buka je buku terus minta pen...nasib baik tak sempat dia conteng. Jadinya buku tu aku simpan jelah sampai dia umur 3 tahun...lmbt lagi tu.


Mia sekarang alhamdulillah makin gebu & makin notti. Kadang-kadang panggil aku mama, sayang..tapi selalunya dia panggil aku "along"! Abah dia pula kadang-kadang dia panggil "abang". Hehehehehe...notti betul! Mulut pun dah macam popkon meletup-letup, tak reti berenti. Kalau suruh dia ketuk pintu nnt dia ckp "mamaaaaa, pegi bangun ketuk pintu. Cepat!" Hihihihihi...sungguh kurang sopan itu budak. Ada lagi yang dia buat ragam

"sayang, jom masuk jom" bila dia ajak keluar dari bilik, tapi terbalik cakap masuk
"hey bangunlah, pegi mandi cepat!" bila aku sedap-sedap baring tgk tv
"along, bangun buat susu" bila sama-sama baring tp suruh aku wat kan dia susu
"maksuuuuu, tolaklah pintu ni..iisssshhh" bila nak suruh adik bongsu aku bukakkan pintu bilik
"aduuuhh sakitnya, ya Allah tolong, sakitnya..." bila dia jatuh/terantuk
"aduh sakitnya, padan muka" bila dia jatuh/terantuk

Macam-macam lagi lah, tiap2 hari ade je ayat baru yang keluar dari mulut dia, keletah sangat.

Nyanyi pun dah boleh, twinkle-twinkle little star, satu labah-labah, tanya sama pokok, 1-1 saya sayang ibu, papa ku pulang dari kota, abc.., one two three.., tom-tom bak,... ada yang bahasanya jelas, ada yang ikut bahasa dia sendiri...hehehehehe...

Rambut dah makin panjang. Atuk & abah dia geram je nak pendekkan, aku sayanglah...

2 comments:

Sellynna said...

waahhh... mia anak buah peberet aku da jadi popkon ekk... bleh la buat mmber borak abg hamzah nnti... da xdek la mcm ayam dgn itik hehehe..

Rina dan Mia said...

tp mia vesi popkon madu...kahkahkah..manis gitu, tak caya coba ko rasa ayerliur basi dia tiap2 pagi...kahkahkahkahkah