Thursday 12 February 2009

Restoran Ayam Penyet Ria, Sunway

Dah janji nak cerita pasal Restoran Ayam Penyet Ria kat sunway tu. Sblm pergi tuh hubby dah promote sambal belacan dia yang superb tu..aku dah dok terbayanglah.. yumyumyum. Baru aku tau Restoran nih dari Indon, masakan jawa kata hubby. Aku tgk menu kok semuanya ada PENYET? Aku rasa penyet tuh penyek kot?? Lantaklah ye tak, penyet ke penyek ke janji kena dengan tekak. Aku suruh hubby je yang ngoder sbb dia yg penah nerai.



Peha Ayam Penyet 2: - Ayam yang dah di penyetkan, tahu & tempe goreng garing, sayur kangkung celur & SAMBAL BELACAN YANG PERRRRGH!!! (sumber gambar dari: - http://mishaparis.blogspot.com/2007/07/ayam-penyet-ria-sunway-mentari-suway.html)



Terong Penyet: - Terung goreng "begen" yang di penyetkan, tahu & tempe goreng garing, sayur kangkung celur & SAMBAL BELACAN YANG PERRRRGH!!! (sumber gambar dari: - http://mishaparis.blogspot.com/2007/07/ayam-penyet-ria-sunway-mentari-suway.html)



Ordernya macam ni tau, korang tanda sendiri kat order form tu guna pensel. Bila si mia nampak pensel & kertas, biasalah...tak tentu arah jadinya.


Mula2 aku cuba makan ayam & sambal belacan dulu, memang perrghh okey! Tapi sebab aku suap mia, aku tak bolehlah lantak sambal belacan sangat. Sebabkan alasan tuh, aku minta nasi tambah... "Bang, tak puaslah nak syahdu makan sambal belacan, ma minta nasi tambah boley?!!" ekekekekekek... semestinya BOLEHlah.


Kepada hantu-hantu sambal belacan yang tercari-cari sambal belacan kaw & pedas giler, meh aku promote kat korang sambal belacan kat Restoran ni. Kalau korang nak nerai, korang amek alamatnya: -

Restoran Ayam Penyet Ria
No. 6 Jalan PJS 8/2 (Ground Floor),
Sunway Mentari Business Park,
Petaling Jaya

2 comments:

Sellynna said...

aku nengok sambal blacannya, perut aku dah memulas2.. maklum lerrr... dah jadi org yg tak tahan pedass!!~

Rina dan Mia said...

nalla weiiii. unggeleke nalledeeee... aiiyoooohhh...hmmm... manyak nangis punya seddapp... :D