Tuesday 11 March 2008

karangan darjah 5

salam sumer

korg gi ngundi x?! aku pepagi buta dah angin dgn mia, mana x nyer..dia buat hal pukul 1 pagi. adussss..terjerit2 menangis smpai bengkak2 mata, mau sejam aku dok melayan dia..laki aku lak demam, sabo jele kena jaga 2 baby serentak..heheh!! aku janji kuar umah nak gi ngundi kol 7 pagi, tapi sbb tak cukup tido nyer psl (alasan (",)) kol 7.30 baru si laki-bini nih terjaga. sabo jele!! x psl2 aku x dpt ngundi dgn mak abah & adik2 aku.

dah lmbt nyer psl, gi ikut hubby ngundi kat high sch kajang. aku dgn mia lpk kat dlm kete..(anak aku x mndi tp tuko kn bj jek..hampeh eh aku!!) dptlh aku tgk peraih2 undi nih dok menekel pengundi2 dari tepi jln. mcm2 gaya..ade yg dok melambai2 tgn ala-ala miz world gitew sambil terkinja2.. bg peraih yg berlitup lak cuma senyum dan bagi salam.. cam macam gaya!! pstu hubby hntr aku gi btr, aku ngundi kat sekolah menengah btr. sbbkan btr ni kecik so xde kotak untuk DUN, cuma tuk PARLIMEN jek. jd kenalah aku telek betul2 sape aku nk pangkah thn nih...aku nih pengundi setia, dh 2x aku ngundi, 2x jugak aku pangkah parti yang sama...parti ape?!!!! parti tupperware...heheheh!! hampeh jek. ape2 pun aku puas ati dgn "pangkahan" aku. tggu jela ape jd dlm masa 5 thn nih!!

bosan pulak citer psl politik ni sbb aku bukan pndai sgt! so citer psl ujung mggu nak?!! okeh! aku gi kenduri kawen kt blok sebelah blok mak aku. anak tuan umh nih lelaki & anak bongsu lak tu. kan main meriah la lg, lauk lak cemacam..x sempatlah aku nk petik gambo sbb mia ngamuk panas. mmg musim panas terik eh skrg. ank tauruzmama & anak bos aku pn dok sepital sbb demam panas. lahai, cian btl! jgnlah mia kena..nauzubillah!

aku skrg nih tgh menderita dgn ulser kat bibir/pecah/mata ikan, hubby lak perut kembung & cirit birit..sabojele laki bini nih dok tuko2 penyakit..hampeh!!

No comments: