Sunday 11 March 2012

Bulan Ketiga

Salam malam ahad yang sejuk dingin macam dalam peti sejuk.. ppprrrrrrrrrr... Sejuk sampai ke tulang-temulang rasanya. Cuaca sekarang pula hujan, berhenti, hujan, berhenti, adoooyaaaiii... risau hati ni. Semoga rahmat ALLAH SWT pun turun dengan hujan untuk kita semua, insyaallah.


Okey ye puan-puan, kita ke topik berikutnya, masak-masak. Mesti pernah main kan?! Tapi kali ni kita masak betul-betul yew! Tajuk resepi saya pada malam yang sejuk ini adalah "sambal tumis ikan bilis yang tak di goreng dulu dan di ajar oleh orang kajang tapi di masak di balakong"! Boleh hafal?.......... bagus!!! Di persembahkan........ setelah siap di masak



"sambal tumis ikan bilis yang tak di goreng dulu dan di ajar oleh orang kajang tapi di masak di balakong"


Alolololoooo, bahan-bahannya macam biasalah cili kering, bawang merah, belacan, garam, air asam, ikan bilis, kuali, senduk, dapur gas, tong gas dan dapur yang bersih. Cara-cara memasaknya sama macam masak sambal-sambal yang lain. Sekian....


Topik berikutnya, jom main beli-beli jom! Bulan lepas punya main beli-beli saya nak cerita kisahnya. Saya pergi main kat tempat namanya VivaHome depan flat miharja tu, besar punya bangunan! Saya main kat kedai Homes (Always RM 4.99). Betul, memang RM 4.99 je barang dia. Comel-comel sangat, rasa macam nak beli semua benda kat situ... Rasa macam je, tak beli banyak pon. Meh nengok apa saya beli, sikit je







Barang akhir ni saya letak kat bucu dinding macam gini


Akhir sekali, ni betul-betul akhir ni, saya beli serai wangi bukan kat kedai yang sama, di tempat kejadian yang berlainan. Saya suka nah serai wangi ni. Kalau hari tak kerja, saya akan pastikan serai wangi ni sentiasa di bakar di dapur supaya dapur bau wangi & supaya dapat halau kumbang beras yang suka singgah dapur saya... Tahpahapetah!



Lupa nak bagitau, lepas balik main beli-beli tu saya beli iced-blended kat pasar malam.




Enjoy!

No comments: